Exhibitions

Each year the Fondation de l’Hermitage presents two exhibitions on the visual arts, with a particular focus on 19th and 20th century painting. Each exhibition is accompanied by a richly documented and illustrated catalogue featuring contributions from leading experts.

Our exhibitions fall into three broad categories:

Monographic exhibitions

Themed exhibitions
Arts et Cinéma | El Modernismo | Estampes japonaises | Fenêtres | Futurisme | Impressions du Nord | La Belgique dévoilée | L’âge d’or de l’aquarelle anglaise | La peinture anglaise | Le Canada et l’impressionnisme | Le goût de Diderot | L’Équateur | Le corps et l’esprit | Les peintres de Zborowski | L’impressionnisme américain | L’impressionnisme dans les collections romandes | L’or du Pérou | Ombres | Passions partagées | Pastels | Peindre l’Amérique | Pointillisme | Trésors de Barcelone, de Cézanne à Picasso | 50 ans d’art vaudois (1890-1940)

Exhibitions showcasing public and private collections
Au fil des collections | Basquiat, Dubuffet, Soulages… une collection privée | Collection Accademia Carrara | Collection Barbier-Mueller | Collection BCV | Collection Bemberg | Collection Bentick-Thyssen | Collection Bührle | Collection Cartier | Collection Florence Gould | Collection Hahnloser | Collection Jean Bonna | Collection Musée de Grenoble | Collection Musées de Liège | Collection Musée des Beaux-Arts de Lyon | Collection Musée Fabre de Montpellier | Collections Fondation de l’Hermitage | Collection Fondation des Treilles | Collections Pinacothèque nationale d’Athènes | Collection Jean Planque | Collection Reader’s Digest | Collection Städel Museum | Du Greco à Mondrian, une collection privée suisse